Βασικές οδηγίες για Βrevet

ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ BREVET - ΠΟΙΝΕΣ

  1. Μελετήστε προσεκτικά τους κανονισμούς. Βεβαιωθείτε ότι είστε έτοιμοι σωματικά και ψυχικά γι αυτό που πρόκειται να κάνετε και ότι η κατάσταση του ποδηλάτου σας και ο εξοπλισμός σας είναι κι αυτά έτοιμα να ανταποκριθούν στο εγχείρημα.

Τους κανονισμούς που διέπουν τις διοργανώσεις brevet μπορείτε να τους βρείτε εδώ: 

http://brevets.gr/brevets/%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%AF.html

 

  1. Ετοιμάστε από πριν όλα τα απαραίτητα,  το βασικό εξοπλισμό βοήθειας για περίπτωση βλάβης (σαμπρέλα, λεβιεδάκια, τρόμπα κ.λπ.) προγραμματίστε σύμφωνα με τις ανάγκες σας  την τροφοδοσία και  υδροδοσία σας,  έτσι ώστε να είστε εντελώς ανεξάρτητοι ακριβώς όπως θα κάνατε αν πηγαίνατε εντελώς μόνοι σας όλη τη διαδρομή.

Στην πραγματικότητα αυτό συμβαίνει, μια που κανείς από τη διοργάνωση ή ακόμη και την παρέα σας δεν έχει υποχρέωση (μόνο ….ηθική) να σας βοηθήσει σε οτιδήποτε σχετικό με τα παραπάνω.

 Όσο κι αν δεν είναι ευχάριστο, καλό θα ήταν στο βασικό εξοπλισμό βοήθειας να συμπεριλάβετε και μερικά hansaplast ή άλλου είδους αιμοστατικό επίδεσμο  για την  περίπτωση  τραυματισμού δικού σας ή άλλου ποδηλάτη.

  1. Πάρτε πληροφορίες από τα διάφορα site και τα Μ.Μ.Ε. για τον καιρό κατά μήκος της διαδρομής  και σε περίπτωση «πιθανής βροχής» εξοπλιστείτε κατάλληλα. Το κεφάλαιο «βροχή» είναι πολύ μεγάλο μια που η εξέλιξη του φαινομένου μπορεί εύκολα να σας παραπέμψει στο κεφάλαιο «Οδηγίες προς τους ναυτιλλομένους» του εγχειριδίου «Κυβερνήτης σκαφών αναψυχής» μια που δεν θα έχετε να ζηλέψετε τίποτε από αυτό, εκτός ίσως από …….την προπέλα και το σωσίβιο ….Το δικό σας σωσίβιο όμως είναι το….
  2. Φωσφορίζον γιλέκο. Αυτό μαζί με τα φώτα κυρίως το πίσω – όσο κι αν αυτό ακούγεται αστείο – μπορούν να σας σώσουν τη ζωή (για κράνος δεν το συζητάμε κάν – δεν ξεκινάτε χωρίς αυτό). Ακόμη και την ημέρα, σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού που μπορείτε εύκολα να βρεθείτε αν ….το αποφασίσει κάποιο σύννεφο η χρήση γιλέκου και πίσω φώς είναι υποχρεωτική.

Το γιλέκο πρέπει να είναι εγκεκριμένου τύπου, με φαρδιές φωσφορίζουσες λωρίδες οριζόντιες και διαγώνιες ή κάθετες, σαν αυτά που φοράνε οι τροχονόμοι και οι …... σκουπιδιάρηδες.  Ελπίζω να μην …..σας έριξα το image την άβυσσο…..

 Αν κινείστε μέσα σε γκρούπ  ρυθμίστε το πίσω φώς να ανάβει σταθερά για να μην ενοχλείτε τους  ποδηλάτες που ακολουθούν, ενώ αν είστε σε απόσταση άνω των 50 περίπου μέτρων από το επόμενο όχημα ρυθμίστε το να αναβοσβύνει. Το ίδιο ισχύει και για τους τελευταίους ποδηλάτες του γκρούπ.

Φυσικά μην παραλείψετε τον έλεγχο καλής λειτουργίας και στο μπροστινό φώς. Ρυθμίστε τη θέση του – ανάλογα με τις δυνατότητές του - ώστε η δέσμη να φωτίζει τόσο μπροστά όσο σας αρκεί για να αντιδράσετε ανάλογα με την ταχύτητα που κινείστε και τις συνθήκες φωτισμού και κυκλοφορίας  του δρόμου.

Υπενθυμίζω εδώ, ότι βάσει του Κ.Ο.Κ. τα φώτα (και τα γιλέκα) είναι υποχρεωτικά μισή ώρα πρίν την ανατολή και μισή ώρα πρίν τη δύση του ήλιου. Μην ξεχνάτε ότι έχετε υποχρέωση να τηρείτε σχολαστικά τον Κ.Ο.Κ.

  1. Η επίσημη εκκίνηση του brevet είναι στις 08:00 π.μ., αλλά λόγω του μεγάλου αριθμού των  συμμετοχών όποιος σφραγίζει κάρτα, φεύγει. Αυτό σημαίνει ότι καλό είναι να βρίσκεστε στο χώρο της εκκίνησης περίπου  50 – 60 λεπτά νωρίτερα. Δείξτε υπομονή στους διοργανωτές . Εσείς έχετε μόνο τον εαυτό σας, αυτοί έχουν εκατοντάδες σαν εσάς …….. Στο κάτω – κάτω δεν αξίζει να ξεκινήσει κανείς έναν ποδηλατικό υπερμαραθώνιο με εκνευρισμό.
  2. Η κίνηση μέσα σε γκρούπ έχει αρκετό ενδιαφέρον, μια που σε προστατεύει από τον αέρα, σου κάνει τη ζωή πιο εύκολη στο πετάλι και πιο ενδιαφέρουσα μια που όλο και κάτι βρίσκεις να πείς με τους άλλους.

 Ωστόσο καμιά φορά την κάνει και πιο ριψοκίνδυνη, αν δεν γνωρίζεις πώς να πεταλάρεις μέσα στο γκρούπ, αν δεν το γνωρίζει κάποιος άλλος από αυτούς και γενικότερα αν δεν έχεις ποδηλατίσει ξανά με αυτούς που το αποτελούν, ώστε να γνωρίζεις τις συνήθειές τους, τον τρόπο που επισημαίνουν τις λακκούβες ή τις ανωμαλίες του δρόμου, τις αντιδράσεις τους σε ξαφνικές αλλαγές των συνθηκών κίνησης  κ.λ.π.

  1. Σε περίπτωση βλάβης στο δρόμο, εξασφαλίστε πρώτα απ’ όλα ότι θα σταματήσετε κάπου με ασφάλεια για εσάς και για τους άλλους διερχόμενους . Για παράδειγμα ΜΗΝ φρενάρετε απότομα αν καταλάβετε ότι μείνατε από λάστιχο και στην περίπτωση αυτή διατηρείστε όσο γίνετε περισσότερο το ποδήλατο όρθιο (μην γείρετε),  χρησιμοποιείστε περισσότερο έως αποκλειστικά και μόνο – ανάλογα τις συνθήκες – το φρένο από τον αντίθετο τροχό από αυτόν που έμεινε από λάστιχο. Θυμηθείτε ότι όσο πιο απαλές και αρμονικές είναι οι αντιδράσεις σας τόσο ασφαλέστερα θα σταματήσετε.
  2. Στα σημεία ελέγχου – κοντρόλ  -  μην επιδιώκετε να  σταματήσετε ακριβώς μπροστά από τον υπεύθυνο, κυρίως  αν έχει κόσμο γύρο του. Το ποδήλατο καταλαμβάνει σίγουρα λιγότερο χώρο από οποιοδήποτε άλλο όχημα, αλλά κατά μήκος του χωράνε δύο - τρία άτομα. Άσε το χρόνο που θα κρατήσετε άσκοπα τους άλλους πίσω σας μέχρι να βγάλετε και να ξαναβάλετε σφραγισμένη την κάρτα στην τσέπη σας αφού πρώτα την ελέγξετε ότι σφραγίστηκε και γράφηκε πάνω της η σωστή ώρα.

Όπως έλεγαν συνήθως οι παλαιότεροι «μετά την απομάκρυνση απ’ το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται»…

  1. Τον χρόνο που «χάσατε» στο κοντρόλ και στις ανηφόρες μην επιδιώξετε να τον κερδίσετε στις κατηφόρες . Παίζει κι ένα «άλλο» σενάριο που λέει ότι μπορεί να τον χάσετε εντελώς  ή να βρεθείτε σε ….. «άλλο» χωροχρόνο κι αυτό είναι κάτι που δεν το θέλει κανείς….. Μην ξεχνάτε ότι τα brevet είναι διοργανώσεις παρεϊστικες  μη ανταγωνιστικού χαρακτήρα και χάνουν την ομορφιά τους αν γίνονται με διαφορετικό σκοπό. Θα φαντάζετε στους γύρω σας σαν τους «πιτσιρικάδες» ανεξαρτήτου ηλικίας που τρέχουν με «τουμπανιασμένα» αυτοκίνητα γιατί από αγώνες δεν…..

Εξ’ άλλου γι αυτό υπάρχουν και οι αγώνες….

  1. Στον τερματισμό μην παραλείψετε να υπογράψετε την κάρτα σας και να σημειώσετε επάνω της στο κατάλληλο μέρος αν θέλετε να παραλάβετε  μετάλλιο ή όχι μαζί με την επικυρωμένη κάρτα σας αργότερα. Ανυπόγραφες κάρτες είναι άκυρες και είναι κρίμα η βιασύνη της στιγμής να ακυρώσει την τόσο δύσκολη και επιτυχημένη σας προσπάθεια.

Τέλος, φροντίστε γενικά να μην παρασύρεστε από το ρυθμό τον τρόπο οδήγησης και τις όποιες συνήθειες των άλλων, όσο καλές και αν σας ακούγονται. Δοκιμάστε τις κάπου αλλού, σε μια προπόνηση η βόλτα σας, για να σχηματίσετε προσωπική άποψη.

 Εσείς έχετε τις δικές σας – δοκιμασμένες  -  συνήθειες και βάσει αυτών δηλώσατε συμμετοχή ……Γι αυτούς που είναι επιρρεπείς στην …….αμαρτία, υπενθυμίζουμε παρακάτω μερικές από τις βασικές ποινές του Audax Club Parisien που ισχύουν για όλους μας  :

 

  1. Προσπέρασμα αυτοκινήτων ή μοτό διοργάνωσης στην αρχή του brevet : 1 ώρα
  2. Έλλειψη φώτων όταν νυχτώσει ή σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας : 1 ώρα
  3. Παραβίαση του ΚΟΚ - χρήση κινητού τηλεφώνου καθώς ποδηλατούμε : 1 ώρα
  4. Κολλητήρι σε κάποιον που δεν συμμετέχει επίσημα στο μπρεβέ : 1 ώρα
  5. Περιβαλλοντική μόλυνση : 2 ώρες
  6. Έλλειψη ή απόκρυψη ανακλαστικού γιλέκου το βράδυ : 2 ώρες
  7. Ανυπακοή στους ελεγκτές : 2 ώρες
  8. Όχημα συνοδείας στην διαδρομή (απαγορεύεται) ενώ έχει παρακληθεί να τηρήσει άλλο δρομολόγιο : 2 ώρες
  9. Τεχνική βοήθεια στον δρόμο γενικά ή το ίδιο στα κοντρόλ από ανεπίσημο αυτοκίνητο : ώρες.
  10. Απρεπής συμπεριφορά του ποδηλάτη ή των συνοδών του στους ελεγκτές : 5 ώρες.