Brevets Frequently Asked Questions.


Q.Ποτε και πως ξεκίνησαν τα Brevets στη χώρα μας ?

A.Τα brevets, έγιναν για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2003, για να πάνε οι Μισαηλίδης και Πλέγας, στο 15th Paris-Brest-Paris.Με προτροπή και βοήθεια του Γιάννη Βαρουχά, υπεύθυνου στο Audax-Club-Parisienne για τους αλλοδαπούς, δυστυχώς δεν πρόλαβε να μας δει στην Γαλλία, λόγω αιφνίδιου θανάτου του. Τελικά πήγαμε 10 ποδηλάτες και 1 ποδηλάτισσα.

Q.Σε ποιες άλλες χώρες διεξάγονται τέτοιου είδους εκδηλώσεις ?

A.Τα brevets άρχισαν να γίνονται στην Γαλλία, όταν όλο και πιο πολλοί ποδηλάτες ήθελαν να πάρουν μέρος στο PBP, και με κάποιο τρόπο έπρεπε να γνωρίσουν την δυσκολία των πολλών χιλιομέτρων, και φυσικά να προετοιμαστούν για την μεγάλη δοκιμασία. Μετά σιγά- σιγά σε κάποιες Ευρωπαϊκές χώρες, που αρκετοί ποδηλάτες θέλησαν να πάρουν στο PBP. Τώρα πια 32 χώρες σ’ όλο τον πλανήτη οργανώνουν brevets. Δείτε στο www.audax-club-parisien.com ποιες είναι αυτές.

Q.Αλλαζουν τα χρονικά όρια τερματισμού ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας της διαδρομής ?

A.ΟΧΙ τα όρια είναι συγκεκριμένα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα. Η πιο αργή ταχύτητα είναι αυτή των 15χλμ/ώρα, με τις στάσεις.
Και είναι για το 200άρι 13 ώρες και 30',για το 300άρι 20 ώρες, για το 400άρι 27 ώρες, για το 600άρι 40 ώρες, και για το 1000άρι 75 ώρες.
Σαν 200άρι υπολογίζεται και τα 215χλμ για παράδειγμα, και ο γύρος Κορινθιακού σαν 400άρι ενώ είναι 445χλμ.

Q.Brevet 600 και 1000 χλμ (και όχι 3x200 και 5x200...) θα έχουμε μόνο τη χρονιά που διεξάγετε το Paris-Brest-Paris ?

A.Την χρονιά του PBP, αναγκαστικά έχουμε 200/300/400/600 για να πάμε στην Γαλλία.
Κάναμε το 2006 το πρώτο 1000άρι σαν γύρο Πελοποννήσου, και μάλλον θα γίνεται μια χρονιά πριν το PBP, ελπίζω το 2010 ξανά.

Q.Γιατι προτιμάμε την Ελευσίνα σαν τόπο εκκίνησης και όχι κάποιο κεντρικό μέρος της Αθήνας ?

A.Τα πρώτα είχαν σημείο εκκίνησης-τερματισμού το Δαφνί-απέξω-, αλλά πολλοί ποδηλάτες από επαρχία κυρίως τρόμαξαν με την κίνηση της Εθνικής, υπήρξαν και τρία ατυχήματα, οπότε πήγαμε πιο έξω, στην Ελευσίνα. Έχει χώρο για τα αυτοκίνητα και πιάνουμε επαρχιακό δίκτυο αμέσως.

Q.Με πια κριτήρια επιλέγονται οι διαδρομές κάθε χρόνο ?

A.Στην αρχή το κριτήριο ήταν, να είναι εύκολα, μετά από δύο επισκέψεις στην Γαλλία, καταλάβαμε ότι ο βαθμός δυσκολίας πρέπει να μεγαλώσει.
Φυσικά επειδή είναι βαρετό να κάνεις τις ίδιες διαδρομές, προσπαθούμε να κάνουμε και κάτι καινούργιο.
Πάντως κάποιες διαδρομές τείνουν να γίνουν κλασσικές…..

Q.Καθε πότε γίνεται το Paris-Brest-Paris και τι πρέπει να κάνω για να αποκτήσω δικαίωμα συμμετοχής ?

A.Το Paris-Brest-Paris γίνεται κάθε τέσσερα χρόνια, την χρονιά πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες.
Και πρέπει να έχεις κάνει εκείνη την χρονιά τα 200-300-400-600άρια σε οποιαδήποτε χώρα θες.

Q.Τι γίνεται αν μου παρουσιαστεί μηχανική βλάβη (μιας και δεν επιτρέπετε στους συμμετέχοντες εξωτερική βοήθεια) ?

A.Φροντίζεις να τα βγάλεις πέρα μόνος σου, αν δεν μπορείς να συνεχίσεις, απλά δεν ολοκληρώνεις το brevet.

Q.Υπαρχει αυτοκίνητο από την οργάνωση που να εκτελεί χρέη "σκούπας" ?

A.Κανονικά δεν υποχρεούται η διοργάνωση να έχει, ΑΛΛΑ πάντα κάποιο αυτοκίνητο υπάρχει για κάθε απρόοπτο, στην κάρτα δίνεται ένα κινητό, για περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Q.Με ποιο τύπο ποδηλάτου μπορώ να πάρω μέρος ?
Επιτρέπονται τα ποδήλατα τύπου tandem ?

A.Σ’ αυτές τις εκδηλώσεις μπορείς να πάρεις μέρος με οποιαδήποτε μηχανή, που έχει σαν κινητήρα το κορμί σου,
Αλλά επειδή τα χιλιόμετρα είναι πολλά, αρχίστε με ένα κουρσάκι με 23άρια λάστιχα, και αφού αποκτήστε εμπειρία, μπορείτε να πειραματιστείτε.

Q.Τα Brevets διεξάγονται κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες ?
Πότε ακυρώνετε μια εκδήλωση ?

A.Ποτέ.
Απλά δεν έχει συμμετοχές αν δεν πάρει κανείς μέρος.

Q.Υπάρχει υποχρεωτικός εξοπλισμός και αν ναι ποιος είναι αυτός ?

A.Σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού την ημέρα, και το βράδυ είναι υποχρεωτική η χρήση ανακλαστικού γιλέκου, και φώτων μπροστά και πίσω που δεν αναβοσβήνουν.

Q.Χρειάζετε ειδική προπόνηση– προετοιμασία για να λάβω μέρος ?

A.Ναι. Για να μπορείς να κάνεις ένα διακοσάρι, και να μην κάνεις κακό στο κορμί σου, θα πρέπει να κάνεις ποδήλατο το λιγότερο 3 φορές την βδομάδα, για μια περίοδο τουλάχιστον δύο μηνών πριν την εκδήλωση.
Φυσικά θα πρέπει να μάθεις να τρως πάνω στο ποδήλατο, και να επισκευάζεις κάθε ζημιά που μπορεί να σου τύχει.

Q.Πιο είναι το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνει κάποιος που συμμετέχει για πρώτη φορά σε ένα Brevet ?

A.Πηγαίνει πιο γρήγορα από ότι πραγματικά μπορεί, και ξεχνάει να πιει και να φάει.

Q.Η διαδρομή θα μου δοθεί μέσω κάποιου χάρτη ή μέσω προφορικών– γραπτών οδηγιών ?

A.Οι διαδρομές πια, σαν χάρτες υπάρχουν στον χώρο συζητήσεων, και μαζί με την κάρτα συμμετοχής, πάντα υπάρχει ένας χάρτης φωτοτυπία.