Κάντο όπως ο ....Alberto

Κάντο όπως ο .......Alberto

 

 

Ναι, μπορεί να έχω παραφράσει την γνωστή …ρήση των τελευταίων ετών do it like Beckham αλλά απευθυνόμενος σε ποδηλάτες είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσω τον Alberto Condator στην θέση του αριστοτέχνη δεξιοπόδαρου Βρετανού. Και αν τόσο λίγοι από εμάς μπορούν να μοιάσουν στον Beckham δεν νομίζω ότι υπάρχει έστω και ένας κοινός θνητός να συγκριθεί με τον φτεροπόδαρο Ισπανό. Το μοναδικό σημείο ίσως που μπορούμε να αγγίξουμε στην ποδηλατική παλέτα του Αlberto είναι οι κανόνες συμπεριφοράς και κίνησης του μέσα στο πέλοτον έως ότου έρθει η στιγμή να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα από κάθε άλλον, να απογειώνεται όταν οι κλίσεις του δρόμου ξεπερνούν το 8%.

Με αφορμή λοιπόν την 26η ποδηλατική Σπαρτακιάδα 26 κατασκευαστές …ποδηλάτων συνιστούν  do it like Alberto. Κίνηση μέσα σε γκρουπ με την πρέπουσα συμπεριφορά. Σε μια εκδήλωση όπως η Σπαρτακιάδα συμμετέχουν ως γνωστόν τόσο έμπειροι ποδηλάτες όσο και άπειροι. Η συνάθροιση 300 ατόμων και παράλληλη κίνηση τους –αρχικά για 100χιλιόμετρα- είναι από μόνο του ένα γεγονός που απαιτεί την μέγιστη προσοχή και συγκέντρωση από όλους.

-Ξεκινώντας λοιπόν θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι θα πρέπει να διασχίσουμε το λεκανοπέδιο από το κέντρο προς δυτικά περνώντας από κεντρικά σημεία όπως η πλατεία Ομονοίας όπου η Σάρα και η Μάρα είναι σίγουρο ότι δεν θα διάλεγαν να περιπλανούνται εκείνη την ώρα στα πέριξ, αλλά ο Αλή , ο Μουσίντ και 43 άλλες εθνικότητες αγνοούν τι σημαίνει ερυθρός σηματοδότης, Γρηγόρης και Σταμάτης. Έτσι οποιαδήποτε μεγάλα κενά στο γκρουπ  θα προσπαθήσουν να τα εκμεταλευτούν για να διασχίσουν τους δρόμους κάθετα διαγώνια με όλους τους τρόπους. Μείνετε κοντά ο ένας στον άλλον με απέριττες κινήσεις έχοντας το βλέμμα στην κίνηση του πέλοτον και όχι ακριβώς του ποδηλάτη μπροστά μας.

-Μίλα αλλά βλέπε μπροστά. Ναι ο Alberto μπορεί να μιλάει στους συναθλητές του ενώ παράλληλα ακούει τον head manager από τον ασύρματο και το κοντέρ γράφει 45+, αλλά το βλέμμα του είναι πάντα μπροστά. Δεν χρειάζεται να μιλάμε και να κοιτάμε τον ποδηλάτη δίπλα μας. Τα μάτια μας πρέπει να είναι καρφωμένα μπροστά τόσο για να αποφύγουμε το αναπάντεχο, όσο και να ειδοποιήσουμε αυτούς που ακολουθούν. Αφήστε την ανάλυση του χρωματικού συνδυασμού της Fuji και το σετάρισμα του Garmin εν κινήσει  για την στάση ανασυγκρότησης ή τον τερματισμό στην Σπάρτη. Θα μπορεί να συμμετέχει και ο Λεωνίδας..

-Κράτα το τιμόνι. Θα μπορούσε να είναι και τίτλος ειδικού σεμιναρίου για εκμάθηση ποδηλάτου σε μικρά παιδιά. Τα μεγάλα παιδιά είναι εκείνα που δεν καταλαβαίνουν τίποτα από σεμινάρια και εκπαίδευση όντας φτιαγμένοι να τα γνωρίζουν όλα. Αφήστε λοιπόν τους εντυπωσιασμούς ελέγχου του ποδηλάτου στους υπόλοιπους του γκρουπ και κρατάτε πάντα το τιμόνι. Η κίνηση χωρίς χέρια μέσα σε γκρούπ και ,δη ανομοιόμορφο από πλευράς εμπειρίας, είναι καταστροφική. Και μπορεί να έχετε δει τους pro να το κάνουν αυτό αλλά δεν έχετε παρατηρήσει ότι αυτό γίνεται στο πίσω μέρος του γκρουπ ή στις άκρες και όχι μέσα στο pack που λέει και ο Sean Kelly.

-Κάνε ποδήλατο και όχι …τραμπολίνο. Βρες τον ρυθμό σου μέσα στο πέλοτον βάλε την κατάλληλη σχέση και πεταλάρισε βάση δυνατοτήτων χωρίς το σώμα σου να πηγαίνει πάνω κάτω σαν Αμερικάνικο κομπρεσέρ της Caterpillar. Άφησε το στροφάρισμα για μετά την Κόρινθο. Το λίγο πιο βαρύ πάτημα θα σταθεροποιήσει την γραμμή σου, θα δώσει ομοιόμορφη κίνηση σε αυτούς που ακολουθούν, ηρεμία και εμπιστοσύνη στους γύρω σου. Σε περίπτωση που δεν καταφέρνεις να βρεις ένα σωστό πάτημα ακολούθησε τον ρυθμό κάποιου που σε βολεύει. Αν δεν βρεις ακόμα άκρη δεν νομίζω ότι ο οδηγός επιβίωσης σε πέλοτον του Condator θα σε βοηθήσει. Μείνε στο τέλος και ο Ισθμός είναι κοντά!

-Μείνε στην σέλα περισσότερο. Είναι το απόλυτο μέσο στήριξης του σώματος σε ένα ποδήλατο. Εκατομμύρια έχουν δαπανηθεί για την υγεία και την άνεση των αναβατών σε όλο τον κόσμο για να μπορούν να συμβιώνουν ώρες επάνω τους. Και αν δεν έχεις δαπανήσει αρκετό χρόνο για να βρεις την κατάλληλη σέλα είναι σίγουρο ότι θα αρχίσεις και τα ανορθόδοξα ορθοπέταλα, με την σέλα σου να παίρνει το ρόλο του διπλού πέλεκι. Αν χρειαστεί να σηκωθείς όρθιος κάνε νεύμα στους πίσω σου για το τι θέλεις να πράξεις για να αποφευχθεί ενδεχόμενη πτώση. Ωστόσο προσπάθησε να μείνεις στην σέλα περισσότερο όσο βρίσκεσαι μέσα στο γκρουπ και λιγότερο έξω από αυτή χορέυοντας καρσιλαμάδες..

-Βλέπε, άκου , σώπα..   Προφανώς η συγκεκριμένη έκφραση μπορεί να θυμίζει δύσκολες εποχές καθώς είναι βγαλμένη από την πιο μαύρη περίοδο της σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας την εφταετία 67-74,  εδώ όμως έχει απόλυτη εφαρμογή. Βλέπε, το νεύμα για την πορεία σου, την σωστή ροή της κίνησης, το πρόβλημα που πρέπει να αποφύγεις. Άκου, βγάλε τα ακουστικά από τα αυτιά και έχε τα αυτιά σου στο γκρουπ, στους κριτές και στο σκάσιμο ενός ελαστικού μπροστά σου . Σώπα, μην φωνάζεις μην βροντογελάς σαν τον Καλογήρου και γενικά μην αρχίσεις την υψηλή ανάλυση περί τα πόσα watt έβγαλε ο Condator στην Vuelta και την σύγκριση με τα δικά σου watt τα οποία μπορούν ανάψουν μόνο μια 40αρα λάμπα.

-Κράτα το ποδήλατο σε σταθερή πορεία… Ακόμα πονάει ο Alberto από την τούμπα με 50χ.α.ω που είχε στο Tour προσπαθώντας να βγάλει μια μπάρα από την τσέπη. Και αν συμβαίνουν τέτοια πράγματα σε εκείνον είναι πολύ εύκολο να συμβούν και σε εσένα που έχεις φορτώσει τις τσέπες σου σαν να βγήκες κεφάτος από του Βερόπουλου. Έχε επάνω σου όσα χρειάζεσαι μέχρι και τον ανεφοδιασμό στην Κόρινθο. Όταν χρησιμοποιείς το παγούρι σου μην ξεχνάς ότι δεν είσαι μόνος σου σε προπόνηση. Συνέχιζε να κοιτάς μπροστά ακόμα και όταν πίνεις νερό ή όταν το επανατοποθετείς στην θήκη. Ασφάλισε το σωστά σε αυτήν. Παγούρι εκτός θήκης να τρέχει στο οδόστρωμα μπορεί να συγκριθεί μόνο με  πύραυλο εδάφους εδάφους σε ένα γκρουπ. Όλα αυτά θα πρέπει να γίνονται με την απόλυτη γραμμική κίνηση σε  ευθεία και όχι κάνοντας figure8 όπως ο Michael Jordan.

- Χρησιμοποίησε τα ποδηλατικά νεύματα. Το Α και το Ω για την ασφάλεια όλων. Οι άγραφοι κανόνες που χρησιμοποιούν ποδηλάτες όλων των επιπέδων από την παρέα στην παραλιακή μέχρι και τα «σαλόνια» του protour. Σήκωσε το χέρι σου για να επισημάνεις ένα κίνδυνο, άπλωσε το στην κατεύθυνση που θέλεις να στρίψεις ή να σταματήσεις, δείξε στο δρόμο την ανωμαλία του οδοστρώματος, ειδοποίησε τους επερχόμενους ποδηλάτες τι θέλεις να κάνεις και πίστεψε με αν το κάνεις σωστά θα βρεις περισσότερους φίλους από όσους είχες γνωρίσει  μέχρι πρότινος σε όλη σου την ζωή.  Γίνε λίγο pro γιατί ίσως μια μέρα βρεθείς να συνποδηλατείς με τον Condator. Μέχρι τότε όμως έχεις καιρό. Για την φετινή χρονιά θα έχεις την ευκαιρία να ποδηλατείς με τον Ίκαρο της Ελληνικής ποδηλασίας.

-Φόρεσε όσα χρειάζονται. Προνόησε , δες τον καιρό συζήτησε με άλλους και διάλεξε τον κατάλληλο ρουχισμό. Μην  ντυθείς σαν κρεμμύδι και αρχίζεις να γδύνεσαι μέσα στο γκρουπ εν κινήσει κάτι που ακόμα και οι pro αποφεύγουν και μπορούν να καταφέρουν πολύ καλύτερα από εσένα. Τα μανίκια και ίσως ένα vest για τις πρωινές ώρες είναι αυτά που θα χρειαστείς. Τα υπόλοιπα είναι από υπερβολές μέχρι κατάχρηση. Με την εικόνα του Alberto και των υπόλοιπων pro στο μυαλό , να κατεβαίνουν τις Αλπεις , τα Πυρηναία  φορώντας τα απαραίτητα για την επιβίωση  στους 7-10 βαθμούς για 20 χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι τελικά ότι οι θερμοκρασίες στη κατηφόρα στον Σκαραμαγκά και στα Μέγαρα μοιάζουν τροπικές.

-Προετοίμασε σωστά το ποδήλατο σου. Για το τέλος άφησα αυτό που θα έπρεπε να αναφέρω πρώτο. Δεν αφορά τόσο την πρέπουσα συμπεριφορά μας μέσα στο πέλοτον αλλά σίγουρα το απότελεσμα της σωστής λειτουργίας του ποδηλάτου απομακρύνει το ενδεχόμενο μιας πτώσης τόσο δική μας όσο και περισσοτέρων αθλητών. Στο ποδήλατο μας θα πρέπει όλα να λειτουργούν τέλεια. Τα βασικότερα, η κατάσταση των ελαστικών των φρένων και η λειτουργική κατάσταση της αλυσίδας και του συστήματος δισκοβραχίωνας-κασσέτα. Δαπανήστε αρκετό χρόνο μέρες πριν την εκκίνηση να τσεκάρετε ότι όλα είναι οκ και λειτουργούν σωστά. Μην αφήνετε υπόνοιες στο μυαλό σας ότι κάτι δεν έχετε δει. Μην αλλάζετε ρυθμίσεις την τελευταία στιγμή. Πηγαίνετε το ποδήλατο στον τεχνικό σας να ρυθμίσετε σωστά τις αλλαγές των σχέσεων. Μία αστοχία αλλαγής ή ένα βγάλσιμο αλυσίδας μέσα στο γκρουπ μπορεί να επιφέρει την  πτώση. Και είναι σίγουρο ότι ο Alberto έχει αφήσει όλα αυτά να τα κάνει ο τεχνικός του αλλά ο ίδιος στο τέλος και πριν από κάθε αγώνα ή ΕΤΑΠ τσεκάρει τις λεπτομέρειες που ίσως έχουν διαφύγει..

 

Με την εικόνα του Alberto Condator να είναι πολύ μακριά αλλά τόσο προσφιλή στο μυαλό μας θα ποδηλατίσουμε τα 258 χιλιόμετρα με κοινό σκοπό τον τερματισμό μας στην Σπάρτη , στο άγαλμα του Λεωνίδα. Ας έχουμε όλοι κατά νου αυτές τις βασικές αρχές για να μπορέσουμε να είμαστε το βράδυ στο κλειστό στάδιο της Σπάρτης  για τις απονομές των μεταλλίων. Και όπως  θα έλεγε και ο Alberto σε όλους μας……….Vamos Spartans!!